زندگینامه و وصیت نامه شهدای شهرستان سنقر

چنانچه مایل به درج وصیت نامه شهید خودهستید،مطلب مورد نظرتان را در پست نظرات قرار داده تا در وبلاگ قرار داده شود.

زندگینامه و وصیت نامه شهدای شهرستان سنقر

چنانچه مایل به درج وصیت نامه شهید خودهستید،مطلب مورد نظرتان را در پست نظرات قرار داده تا در وبلاگ قرار داده شود.

شهید مرتضی سپهری



زندگی نامه شهید مرتضی سپهری





شهید مرتضی سپهری در سال 1316در یکی از روستا های اطراف سنقر به نام کهریز چشم به جهان گشود .در خردسالی مادر بزرگوارشان را از دست دادند و در سن نوجوانی طعم تلخ فقدان پدر را تجربه نمودند.

درسال1337  ازدواج کردند و برای ادامه زندگی به شهرستان قصرشیرین مهاجرت کردند.ثمره این ازدواج سه فرزند (یک پسر ودو دختر به نام های مریم ونسرین)می باشد که فرزند ذکور ایشان در نوزادی دار فانی را وداع گفتند. شهید سپهری در قصرشیرین به استخدام آموزش وپرورش درآمدند و مشغول به خدمت شدند.

درزمان جنگ تحمیلی بعد از تحمل مشکلات فراوان و مقاومت در مقابل نیروهای بعثی ودر آستانه اشغال قصرشیرین مجبور به مهاجرت به کرمانشاه شدند .شهید سپهری بعد از نقل مکان به کرمانشاه در اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 مشغول به انجام وظیفه شدند.

از سجایای اخلاقی ایشان می توان به مومن بودن ومتعهد بودن به انقلاب و امام (ره)اشاره نمود.وی خوش اخلاق ،بامحبت،رئوف با کودکان،خاضع در مقابل بزرگان ،خانواده دوستودر یک کلام انسانی متصوف به اخلاق حسنه بود.

درتاریخ 1365/08/23 براثر بمباران وحشیانه بعثیون عراقی شهید مرتضی سپهری دعوت حق را لبیک گفته و با قلبی مطمئن و راضی به سوی دیار باقی شتافتند.همسفران وی در این هجرت شهید علی سپهری(برادر)،شهیده فرخ تاج مرادی (همسر)،شهیده مریم سپهری (فرزند)،شهیده حسنانظری(نوه)بودند.که هجرتی بس دور به سوی نور نمودند.روانشان شادوراهشان پررهرو باد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد